Sidst Redigeret: 28 september, 2024
Privatlivserklæring
Denne privatlivspolitik beskriver principperne for behandling af persondata i forbindelse med services fra vores virksomhed ( FRISØR KENNETH BERLAU ) behandler personoplysninger, der håndteres i forbindelse med vores services. En nærmere beskrivelse finder du på vores hjemmeside eller ved henvendelse til os.
Blandt andet beskrives følgende i denne politik:
- Hvordan vores virksomhed behandler vores kunders personlig data.
- Hvilke typer personlig data vores virksomhed kan indsamle om kunderne.
- Til hvilke formål vores virksomhed kan bruge kundernes persondata.
- Kunders rettigheder vedrørende de personoplysninger, vi har indsamlet.
Registreringsansvarlige
- Frisør Kenneth 10246482
De ovennævnte dataansvarlige administrerer og vedligeholder kundekartoteket som beskrevet i denne privatlivspolitik uafhængigt af hinanden, og danner tilsammen Virksomheden beskrevet i denne privatlivspolitik. Hvis en af de ovennævnte dataansvarlige beslutter at starte deres handel under en tredjeparts virksomhed, har Virksomheden ret til at overdrage en kopi af kundekartoteket, også til brug for denne tredjeparts virksomhed. Hvis en privatperson kræver, at deres personlige data kun er tilgængelige for Virksomheden defineret i denne privatlivspolitik, bedes de underrette kontaktpersonen for databehandlingen.
Registerets kontaktperson og kontaktinformation
- Navn: Frisør Kenneth
- Telefonnummer: 44981149
- E-mailadresse: kennethberlau@gmail.com
- Adresse: Buddinge Hovedgade 281A 2880 Bagsværd
Registerets navn
Kundekartotek
Baggrund og formål med indsamling af personoplysninger
I kundekartoteket indsamles personoplysninger om virksomhedens (dvs. de dataansvarlige samlet) kunder, så virksomheden kan tilbyde sine ydelser på en korrekt og lovlig måde. Kundens personoplysninger bruges primært til at administrere kundeforholdet og til at holde kontakt med kunden, samt til markedsføring.
Virksomhedens repræsentanter bruger sammen Timma-servicen til at behandle og vedligeholde personoplysninger. Timma er et booking- og kundehåndteringssystem produceret af Timma Oy (for mere information: www.timma.dk). For at præcisere er Timma Oy ikke ansvarlig for kundekartoteket beskrevet her; i stedet er det nævnte virksomhed en såkaldt dataansvarlig, der på passende vis har taget sig af databehandlerens ansvar.
Registeret indsamler personoplysninger, som kunden har givet i forbindelse med en booking, og som anses for nødvendige for at kunne håndtere kunderelationen på en passende måde. I forbindelse med kundens booking bedes kunden om at give følgende oplysninger via en onlinebookingformular eller en anden bookingmetode (f.eks. en telefonopringning):
- Navn
- Telefonnummer
- E-mailadresse
- Yderligere information eller ønsker til bookingen
- Samtykke til direkte markedsføring via e-mail
- Samtykke til direkte markedsføring via sms
Derudover kan virksomheden gemme følgende oplysninger om kunden i kundekartoteket:
- Adresse
- Generelle oplysninger om kunden vedrørende de ydelser, der tilbydes
- Hvor mange gange kunden ikke er mødt op til en aftale
- Hvilken medarbejder er vedkommende stamkunde hos
- Rabatter tildelt til kunden
- Yderligere information til at udnytte personlige data indsamlet fra kunden under kunderelationen til kundens fordel også i fremtiden.
Udover det ovennævnte gemmer virksomheden oplysninger om tidspunktet for bookingen og kundens identifikator.
Registerets almindelige informationskilder
Personoplysninger gives, når en kunde foretager en booking eller på andre måder indsender personlige data om sig selv til virksomheden.
Udover det ovennævnte, kan der i forbindelse med tilbuddet om ydelsen, gemmes yderligere oplysninger om kunden, der bruges til at garantere kvalitetsbehandling også i fremtiden. Sådanne oplysninger kan inkludere ydelser og produkter, der er passende for kunden, og andre oplysninger, der er essentielle for kunderelationen.
Kundens personlige oplysninger overføres også automatisk til vores kundekartotek, når kunden laver en booking hos virksomheden gennem Timma-servicen.
Derudover kan virksomheden indsamle anonymiserede data om brugerne af dens hjemmeside ved hjælp af analyseværktøjer. Vores virksomhed forbeholder sig også retten til at bruge cookies på hjemmesiden, som kan blokeres typisk gennem browserindstillingerne.
Overdragelse af personlig data
Udlevering af data skal altid udføres i overensstemmelse med lovgivningen.
Personoplysninger må ikke overdrages til tredjeparter, medmindre en dataansvarlig, der arbejder i virksomheden, begynder at udøve deres erhverv for en tredjepartsvirksomhed. I den nævnte situation kan den afgående dataansvarlige få overdraget en kopi af kundekartoteket, så den dataansvarlige også i fremtiden kan betjene sine stamkunder på en passende måde.
Udover hvad der er angivet heri, kan personoplysninger overleveres til myndighederne efter anmodning i overensstemmelse med loven. Registeret er opbevaret og beskyttet på en sådan måde, at uautoriserede parter ikke har adgang til personoplysningerne.
Kunden forstår, at deres personoplysninger vil blive behandlet i Timma-servicen, som vores partner tilbyder. Kunden skal give samtykke til, at deres data kan overføres til tredjepartsdatabehandlere gennem Timma-servicen, så længe overførslen af personoplysninger er implementeret i overensstemmelse med EU’s databeskyttelseslovgivning. Det førnævnte inkluderer retten til at overføre personoplysninger til et tredjeland uden for Den Europæiske Union og Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde, så længe kravene i EU’s databeskyttelseslovgivning for overførsel af data er fulgt i alle henseender.
Beskyttelse af registret
Virksomheden har implementeret registrets informationssikkerhed på en generelt acceptabel måde og søger at forhindre uautoriserede parter i at få adgang til både dens teknologisk vedligeholdte datasystemer og dens manuelt vedligeholdte og opbevarede materialer gennem passende tekniske løsninger.
Kun virksomhedens medarbejdere, virksomhedens erhvervsdrivende og deres medarbejdere har adgang til oplysningerne i registret.
Ret til inspektion
Kunden har ret til at vide, hvilke data om dem, der er gemt i kundekartoteket, eller at der ikke er nogen data om dem i registret. Samtidig skal virksomheden også oplyse registrets regelmæssige datakilder, hvad dataene i registret bruges til, og hvem de regelmæssigt videregives til.
En person, der ønsker at kontrollere deres egne data, skal fremlægge en anmodning om dette til virksomheden i et dokument, der er personligt underskrevet eller på anden måde tilsvarende godkendt.
Korrektion af data
Hvis en kunde, når de udøver deres ret til inspektion, for eksempel bemærker mangler eller fejl i personoplysningerne, har kunden ret til at bede virksomheden om at foretage de passende rettelser i dataen.
Andre rettigheder
Virksomheden forbeholder sig retten til periodisk at ændre denne privatlivspolitik for at opfylde sine lovlige forpligtelser.
Virksomheden forpligter sig til frivilligt eller på anmodning fra en kunde, der er inkluderet i registret, at rette, fjerne eller opdatere data, der er fejlagtige, unødvendige, ufuldstændige eller forældet, for eksempel. Hvis anmodningen om at rette data afvises, vil den registrerede kunde modtage en meddelelse, der forklarer årsagerne til afvisningen af anmodningen.
Udover det ovenstående har kunden ret til at nægte virksomheden at behandle deres data til direkte markedsføringsformål.
Cookiepolitik
Vi bruger cookies for at skabe en bedre brugeroplevelse og for at måle vores hjemmesides brug. Vi tilbyder saloner, der bruger Timma, en mulighed for at tilføje tredjepartsservices til at indsamle data til bookingsiden og markedsanalyse. Alle services, der bruger cookies, er opført i tabellen nedenfor.
Cookies er data, der gemmes på brugerens enhed. Cookies bruges til hjemmeside- og markedsføringsanalyser samt til at personalisere ydelser. Du kan deaktivere cookies i din browsers indstillinger. Instruktioner hos de forskellige browsere:
Cookie | Brug |
---|---|
Timma | Vi gemmer kundens navn, e-mail, telefon og adresse til automatisk udfyldning af formularer. Links: Privatlivserklæring |